
Yrityksen nimi ja toimiala: Flumenia Oy, markkinointi/digitaalinen markkinointi
Yrittäjän nimi: Sanna Virtanen
Yrityksen perustamisvuosi: 2018
Motto tai mainoslause: Uuden oppija, analytiikasta innostuja ja tuloksien tavoittelija. Somekanavat: @flumenia
www.facebook.com/flumenia
www.instagram.com/flumenia
https://www.linkedin.com/company/flumenia/
https://www.linkedin.com/in/sannavirtanen/
Kuka Sinä olet?
Olen Virtasen Sanna ja toiminut yrittäjänä pari vuotta ja ammatillinen matkani on pitänyt sisällään markkinoinnin, myynnin ja viestinnän eri rooleja. Olen jo lapsesta saakka ollut kiinnostunut tietokoneista, peleistä ja videokuvaamisesta. Päädyin opiskelemaan elokuva- ja tv-tuotantoa, mutta ovet televisiotyön pariin eivät auenneet. Omaksun nopeasti uudet työkalut ja digitaalinen markkinointi on ollut osa työtäni jo heti urani alusta alkaen. Tämän myötä minulle on syntynyt innostus markkinoinnin toteuttamiseen ja kehittämiseen, ennen kaikkea hyödyntämällä monipuolista sisältöä ja dataa markkinoinnin tuloksellisuuden tukena.
Taustaltani olen myös joukkuepelaaja (pesäpallo, kaukalopallo, salibandy), mutta tavoitteellisempi urheilu päättyi polvivammaan. Siirryin turvallisempien lajien pariin ja kokeilen kestävyyttäni lumilautaillen ja golffaten. Olen myös muusikko ja soittanut huilua yli 25 vuotta erilaisissa kokoonpanoissa ja edustanut myös Suomea orkesterissa, joka koottiin nuorista soittajista ympäri pohjoismaita. Haaveilin muusikon urasta, mutta olen tyytyväinen siihen, että en valinnut soittamista ammatikseni. Se on pysynyt harrastuksenani yli puolet elämästäni ja tuonut mukanaan ystäviä ja unohtumattomia kokemuksia.
Mikä sinut sai ryhtymään yrittäjäksi?
Ajatus yrittäjyydestä syntyi hieman yllättäen. Minulla on halu jakaa osaamistani ja oppejani yrityksille niin markkinoinnin tekijänä, strategisen ymmärryksen kasvattajana ja kouluttajana. Vaikka alalla on jo entuudestaan paljon toimijoita, halusin tehdä asioita eri tavalla. Yrittäjyys on sopinut hyvin ammatilliseen identiteettiini – koen, että se on tuonut minulle tietynlaisen rauhan. Olen vihdoin löytänyt oman paikkani työelämässä ja saan edistää minulle merkityksellisiä asioita.
Mikä on yrityksesi toimintaidea?
Tarjoan markkinoinnin strategista suunnittelua ja digimarkkinoinnin toteutusta. Lisäksi koulutan markkinoinnin eri osa-alueista ja työkaluista. Koulutuspäiviä minulle on koko työurani aikana kertynyt lähes 200. Yrityksen nimi Flumenia on muodostunut latinankielisestä sanasta flumen, joka tarkoittaa virtaa. Virralla on myös määritelmä “jatkuvana tapahtuva asia”, joka kuvastaa ajatusmaailmaani markkinoinnin toteuttamiseen. Se ei ole yksittäinen kanava, kampanja tai toimenpide vaan tehokasta markkinointia rakennetaan asiakaslähtöisesti niin, että yritys on läsnä digitaalisissa kanavissa silloin kun asiakkaalla on tarve.
Kenelle palvelusi on suunnattu?
Palveluni sopii yrityksille, jotka haluavat hyödyntää digitaalista markkinointia ja suunnitella aidosti asiakaslähtöistä markkinointia. Silloin syvennymme strategiseen suunnitteluun, markkina- ja asiakasymmärryksen kasvattamiseen, jonka pohjalta voidaan suunnitella tehokkaita markkinoinnin toimenpiteitä. Tavoitteena ei ole kasvattaa vain työmäärää, kanavia ja keinoja vaan löytää se oleellinen, jotta asioita voi tehdä vaikuttavammin. Toteutan markkinointia mm. LinkedInissä, Facebookissa, Googlessa, Instagramissa hyödyntäen maksuttomia ja maksullisia mahdollisuuksia, mutta kanavat itsessään ei ole se juttu. Se on se, että tehdään asiakkaan asiointi mahdollisimman vaivattomaksi.
Kuinka erottaudutte joukosta?
Uskon, että erotun muista vastaavista toimijoita sillä, että teen itse asioita niin kuin opetan. Hyödynnän monipuolisesti erilaisia tapoja tehdä markkinointia ja samalla tuon osaamistani ja näkemyksiäni esiin. En piiloudu yrityksen logon taakse vaan asiakas tietää kenen kanssa on tekemisissä. Haluan myös olla askeleen edellä: seuraan jatkuvasti kehittyvää alaa ja pystyn viemään käytäntöön uusia toimintamalleja sekä kehittämään markkinoinnin tuloksellisuutta testaamalla, analysoimalla ja oppimalla.
Minkä koet olleen parhain saavutuksesi?
On vaikea sanoa mitään yksittäisiä asioita vaan saavutus itsessään on se, että uskaltaa tehdä asioita. Silloin on saavuttanut kokemuksia. Niin epäonnistumisia kuin onnistumisia työelämässä. Riemukkaita voittoja ja karvaita tappioita joukkueurheilussa. Jännittämistä ja onnistumisen hetkiä vaikeiden soolo-osuuksien äärellä ja upeita musiikkielämyksiä yhdessä orkesterin kanssa. Onpa sinne sattunut muutama väärä äänikin.
Mikä on pahin pelkosi?
Pelkään korkeita paikkoja ja liian kovaa vauhtia. Eli lumilautailu on just sopiva harrastus.
Kuinka huolehdit jaksamisestasi?
Pyrin ulkoilemaan, liikkumaan, matkustelemaan ja viettämään aikaa ystävien kanssa.
Minkälaisia unelmia ja tavoitteita sinulla on?
Unelmani on se, että saan tehdä sitä mikä itseäni innostaa. Yrityksen startti on ollut vauhdikas – ensimmäinen suuri suunnanmuutos on jo tehty ja palkkasin syyskuussa 2020 ensimmäisen työntekijän koronasta huolimatta. Joten kurkotan nyt rohkeasti kohti uusia unelmia ja tavoitteita.
Miksi juuri yrittäjänaiset?
Porukassanne on aktiivinen suosittelija ja häneltä olen jo pidemmän aikaa kuullut muistutusta aiheeseen liittyen. Lopullinen päätös syntyi kun ensimmäisen kerran tapasin yrittäjänaisten iloista porukkaa LinkedIn-valmennuksessa.
Yhteystiedot:
puhelin: 050 438 3350
osoite: Kauppakatu 28 a 53, 40100 Jyväskylä
sähköposti: sanna.virtanen@flumenia.fi
nettisivut: www.flumenia.fi